Zadzwoń do nas teraz +48 14 682 22 90 kontakt@stowarzyszeniedobroc.pl English Dansk Deutsch

Spacerkiem po Sandomierzu

03.07.2023

Na rozpoczęcie wakacji, we wtorek, 27 czerwca br., o godz. 7.00 rano wyruszyliśmy autokarem do Sandomierza. Robiąc znak krzyża powierzyliśmy się Bożej Opatrzności, aby szczęśliwie przeżyć ten dzień.

Po dotarciu na miejsce wsiedliśmy na podstawiony dla nas statek „MARIA”, z którego pokładu mogliśmy podziwiać Wisłę oraz panoramę tego pięknego miasta.

Sandomierz cechuje się malowniczym położeniem, ponieważ wznosi się od Niziny Nadwiślańskiej przez Równinę Tarnobrzeską aż do Wyżyny Sandomierskiej, a co ciekawe nazywany jest Małym Rzymem. To wszystko za sprawą tego, że miejscowość podobnie jak stolica Włoch ulokowana jest na siedmiu wzgórzach, między którymi można odnaleźć wiele podziemnych korytarzy. Dodatkowy atut stanowi położenie u podnóży Gór Świętokrzyskich, dzięki czemu to świetna baza wypadowa do górskich przechadzek po szczytach pasma Gór Pieprzowych.

Po zakończonym rejsie na brzegu czekały na nas podstawione „limuzyny”, dzięki którym mogliśmy zwiedzić całe miasto. Nasza Pani Przewodnik bardzo ciekawie opowiedziała burzliwą historię tego pięknego miejsca. Nie bez powodu Sandomierz nosi przydomek Królewskiego Miasta, gdzie  dostępnych jest wiele miejsc przepełnionych zielenią i bogatych w cudowne krajobrazy okolic województwa świętokrzyskiego.

W samo południe w kościele p.w. Ducha Świętego uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, po której poszliśmy na obiad.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wystawa Świat Ojca Mateusza. Mogliśmy wejść do pomieszczeń, które znamy dotychczas jedynie z telewizyjnego ekranu, a które zostały zaaranżowane na wzór pomieszczeń serialowych w użyciem oryginalnych elementów scenografii.

Nasze serca przepełnia ogromna wdzięczność wobec tych wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do spędzenia tak pięknego dnia. Niech Pan Bóg wynagrodzi wszystkim za wszystko!

Pomagamy od 2004 r. Łączy nas wspólny cel. Inspirowani przykładem życia bł. Edmunda Bojanowskiego, ze szczerą dobrocią wychodzimy naprzeciw troskom i potrzebom dzieci, ubogich, starszych i chorych.

Kontakt

Stowarzyszenie im. Edmunda Bojanowskiego "Dobroć"

ul. Krakowska 15

39-200 Dębica

+48 14 682 22 90

kontakt
@stowarzyszeniedobroc.pl

88 1240 4807 1111 0000 5537 5847

Zapisz się do naszego newslettera!

Będziemy Cię informować o tym, jak rozprzestrzenia się Dobroć!

Zgoda

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.